נתונים חדשים: הפרסום בעיתונות הנייר – בנפילה חופשית. האם השנה “עיתונים” יומיים ייסגרו?

הנתונים גרועים אפילו יותר ממה שחשבתי. על פי נתוני ‘יפעת בקרת פרסום’ שפורסמו אתמול, נתח הפרסום בעיתונות הנייר היומית קרס בשנת 2020 ב- 31%, והגיע ל- 8.2% בלבד מכלל הפרסום בישראל. זאת אחרי שקרס שנה קודם לכן ב- 12%, והגיע ל- 11%.
ולמה הנפילה הזו? משום שרק מעטים עדיין קוראים את עיתוני הנייר האלה, וראינו את הנתונים החדשים, המזעזעים מבחינתם.  
בכך מגיעים עיתוני הנייר היומיים לגבול הכדאיות הכלכלית, ובשנת 2021 סביר שנראה סגירה של לפחות “עיתון” יומי אחד. בכך הם יישארו כאתרים בלבד; עוד אתרים, לא הכי מעניינים. 
עוד נתון היסטורי: לראשונה הפרסום ברשת (43% מסך עוגת הפרסום) עבר את הפרסום בטלוויזיה (39%), ואני זוכר שעם הקמת ג’יפלאנט, בשנת 2006, הפרסום ברשת עמד על אחוזים בודדים. הסיבה: מספר האנשים שעדיין צופים בטלוויזיה הפך לשולי. 
בשנת 2006, עם הקמת האתר, מודעות גוגל לא היו עדיין קיימות בישראל, ואני התכתבתי אז עם מטה חברת גוגל באירלנד, לשכנע אותם לפתוח מערך בישראל, והם אכן עשו זאת (לא יודע אם השפעתי עליהם). 
נפח הפרסום בישראל תקוע מאז שנת 2008 (3.8 מליארד ש”ח) ובשנת 2020 הוא עדיין עומד על 4 מליארד, בהבדל אחד: אז כמעט הכל עבר דרך חברות הפרסום ל”תקשורת”; בעוד שהיום נתח הארי הולך לגוגל ולפייסבוק. במילים אחרות, משרדי הפרסום בישראל גם הם: עולם הולך ונכחד. 

הנתונים החדשים: בית הקברות של “התקשורת” הכתובה בישראל.
הכל היה צפוי

על ריפיון הסמוראי: כמה טכניקות לקריאה חדשה של התקשורת בישראל (2013)

לאות סולידריות עם הפרינט הנכחד:

מבצע ההנחה המיוחד למנויים חדשים ומחדשים – לחצו כאן

מי עדיין צופה בטלויזיה? הנה הנתונים:

ממשיך לשמח אותנו: ה”עיתון” האנטי ישראלי בעברית – מחסל את מקומוניו. הקריסה שם נמשכת

מעל 23,000 מצטרפים לערוץ הטלגרם של המדינה, ג’יפלאנט;
צופים במה שהם מסתירים

רשתות אנטי חברתיות. לחצו עלי!

רשימת הקלון – כסף אירופי טמא:

מצעד “הישראלים”, המוכרים את עצמם תמורת כסף אירופי מזוהם – נמשך. מי בטור הקלון, וכמה קיבלו ב- 2019?

האם אפשר עוד לסמוך על ערוץ 7, או שגם הוא הופך לעוד “מקור אחרון”?

“ידיעות אחרונות” יפטר רבע מכתביו. הזהרנו את העובדים ב”תקשורת” החודש לפני עשור. היה להם מספיק זמן לברוח:

לחסוך מליארד שקלים בשנה: לסגור את תאגיד “כאן” הבזיוני. למה שאתם לא תקבלו את הכסף הזה?

הפרס של פיצ’קרלדו: על שייט תקשורתי על היבשה


לקרוא ברצף את כל מאמרי האתר על קריסת “התקשורת”, לאורך 15 שנה – כאן

משמח: בעקבות התייבשות כספי העמותות – גל הגירה מן הארץ של בכירי תעשיית השנאה לישראל. מי כבר עזב?

מ ש מ ח: העיתון האנטי ישראלי בעברית – צולל, ואיתו ייתר מרעיו

בין כנפי המלאך, ועשרה כללים סודיים על התקשורת הישראלית, לא תקראו את זה בשום מקום אחר


התראה

באיחור של שנים, תחנת הרדיו “הצבאית” השנואה – תיסגר

המכון ה”ישראלי” לדמוקרטיה – כסף גרמני. איזו יומרה

לא נרשה עוד שההזויים ישחקו בעתידנו ובגורלנו. זמן האשליות נגמר:


התראה

כיצד תישארו איתנו בקשר? נרשמים לקבלת המיילים שלנו  – כאן. 
בסלולרי מומלץ לעמוד איתנו בקשר, דרך ערוץ הטלגרם המזנק שלנו. כך תקבלו פוש על דיווחים חדשים, ותישארו צמודים. 
ואיפה צופים בכל הסרטונים של ד”ר גיא בכור? בערוץ הפופולארי שלנו ביוטיוב, הצטרפו גם אתם כחברים.


לכניסה לרישום במחירי ההנחה המיוחדים – כ א ן