ומתי יסתיים מבצע ההנחה – על – הנחה, המבצע של המדינה?
לרגל חגיגות חג האור, חג החנוכה, ו- 15 שנים לאתר ג’יפלאנט: מבצע ההנחה הגדול, עם הנחה על הנחה, והפעם בסימן הרוע, שאותו מנצחים. המחירים לזמן מוגבל בלבד, והם כדאיים מאוד, כדי שעוד חברים יצטרפו אלינו. ברור שגם מנויי עבר או מנויים עכשיו יכולים לחדש את המינוי, והתקופה החדשה תצטרף אוטומטית לזו הקיימת. בחישוב חודשי, כמה זה יוצא עם ההנחה על הנחה?
המינוי לשנתיים הוא המשתלם ביותר; מידע פנורמי וייחודי, ושקט נפשי לשנתיים שלמות, עם ההעשרה העצומה ביותר שקיימת בעברית: ניתוח חד, המזרח התיכון ואקטואליה; יחד עם היסטוריה, אסטרטגיה, העצמה אישית, אמנות, תרבות, מוזיקה, קולנוע, ציונות, בטחון והגורל שלנו, של המזרח התיכון ושל העולם. העתיד.
זה לא רק מינוי, זו פוליסת ביטוח. זו מעטפת בטחון אישית.
המינוי כולל את המאמרים הסגורים, וכן את נספח מדד האיומים הבטחוניים החודשי, המתפרסם מאז שנת 2007. המדד בנוי על אלגוריתם מתמטי, עם נתונים אובייקטיביים וסובייקטיביים, הכולל גרף חודשי משווה לאורך השנים, והמדד לא טעה. איך אפשר בלי הכלי הזה, במיוחד עכשיו?
כל המחירים כוללים מע”מ, ו-חשבונית מס תישלח במייל לכל עיסקה, והיא גם תמתין לכם באיזור האישי שלכם באתר. הייעוץ הזה חשוב לכל בעל עסק, בעולמנו ההפכפך.
אצל המנויים החדשים: אם אינכם מצליחים להירשם, סימן שאתם כבר חברים, ואז החידוש (או הרישום) ייעשה מן האיזור האישי. נכנסים אליו עם שם המשתמש (המייל שלכם) והסיסמה. אם אינכם זוכרים את הסיסמה, אפשר לשחזר אותה למייל.
אצל המחדשים: החידוש נעשה מתוך האיזור האישי המשוכלל שלכם. המינוי החדש יצטרף באופן אוטומטי לתקופת הזמן שנותרה, ובזמן החידוש תוכלו לראות באיזור האישי מתי יסתיים המינוי הכולל.
ועכשיו: לבעיית הרוע (כאן: סרטון קרבות ביירות, שהכנו עבורכם):
משחר האנושות הבינו בני האדם שקיימים סבל, כאב וחורבן. בני מסופוטמיה הקדומים תירצו זאת בשדים רעים המשתלטים, וכך נוצרו טקסים לגירוש השדים; הזורואסטרים תירצו זאת במאבק בין התגלמות הטוב לרוח הרעה; ואצל היוונים מדובר במאבקים בין האלים השונים, שלכל אחד היו הכוחות שלו.
אך בדתות המונותאיסטיות, ובראשן הבכירה מכולן, היהדות, נוצרה-לכאורה בעיה. עבור הדתות האלה אלוהים הוא לא רק כל יכול, והאחראי לקיום העולם, אלא גם אוהב ומודע, אז איך זה שהעולם מלא באכזרית, בסבל אנושי וברוע? איך יתכן שאלוהים מרשה את כל זאת? זו שאלה שיהודים רבים שאלו את עצמם במהלך השואה, ואחריה.
מי שהתריס את השאלה הזו בפני היהדות היה הפילוסוף היווני הקדום אפיקורוס (341-270 לפני הספירה), ולחידה הזו לא נמצא פתרון משביע רצון עד היום. וזו החידה האפיקורסית:
אם האלוהות רוצה למנוע רוע, אך אינה יכולה – אין היא אלוהות.
ואם היא יכולה, אך לא רוצה – אין היא אלוהות צדק.
ואם היא רוצה למנוע את הרוע, ויכולה – אז לא היה רוע בעולם, ואין זה המצב.
ואם היא לא מעוניינת, ולא יכולה – אין היא אלוהות.
מהם הפתרונות, ועל הרוע המטריד של ימינו, במאמר הזה שלנו: