ערוץ ההרצאות
ד"ר גיא בכור
Gplanet
Gplanet
התחברות
  • שלום 
    • המינוי
    • עריכת פרופיל
    • תשלומים
    • התנתק
  • ניווט
    • ערוץ ההרצאות
    • מבזקים
    • 💰 הכספת
    • המאמרים הגדולים בסדר כרונולוגי
    • המזרח התיכון
    • מדד האיומים הבטחוניים
    • עתיד אירופה
    • ללמוד את סודות ההצלחה
    • פרשנות
    • פנקס אקטואליה
    • ישראל
    • טרור וביטחון
    • כלכלה
    • חדשות
    • חוקי המזרח התיכון
    • בונים את ישראל
    • חשיבה אסטרטגית
    • חשיבה היסטורית
    • חשיבה אמנותית
    • האוטוביוגרפיה הנכתבת
    • מה חשוב
    • תקשורת
לא נמצאו תוצאות
הצג את כל התוצאות
  • צור קשר
שבת, 1 בנובמבר, 2025
י׳ במרחשון תשפ״ו
לטלגרם
🏆 הכספת
ניוזלטר
הזמנת הרצאה גיא בכור
Gplanet
    • המינוי
    • עריכת פרופיל
    • תשלומים
    • התנתק
התחברות
אבירי היכל שלמה, ופסק ההלכה האסלאמי, הקובע שעל הפלסטינים להגר

אבירי היכל שלמה, ופסק ההלכה האסלאמי, הקובע שעל הפלסטינים להגר

22/04/2012
שתףבדוא"לברשת X
שלח בוואטסאפ
מאת ד”ר גיא בכור
כאשר הוקם מיסדר הטמפלרים בשנת 1119 המטרה שלו היתה קודם כל להגן על עולי הרגל הנוצרים בארץ הקודש. המיסדר הורכב ממאות חיילים ואבירים, והם נקראו טמפלרים על שם ה”טמפל”, היכל שלמה, אותו זיהו עם מסגד אלאקצא, כשריד של המקדש. את מסגד כיפת הסלע הקרוב הפכו לכנסיה (Templum Domini). אלא שעיקר הכוח של מסדר הטמפלרים היה דווקא כספי. כיוון שהצליינים הנוצרים היו נבזזים ונשדדים בדרכים החשופות של ארץ הקודש, היו עולי הרגל מפקידים את כספם בתחנת שמירה של הטמפלרים, והיו מקבלים אותו בחזרה, בנקודה המשמר הבאה של הטמפלרים. כך היו מפקידים למעשה את כספם בידיים בטוחות, נוסעים חופשיים ממזומנים בדרכים, ומקבלים את הכסף בחזרה באחת התחנות הבאות, פחות העמלה.

כתוצאה מן הפעולה הזו, ומתרומות רבות, התעשר המסדר מאוד, עד שהפך לכוח בעל עוצמה פוליטית משל עצמו, ולמקור דאגה למלכים ולשליטים הלאומיים-חילוניים של מערב אירופה. אבירי מסדר שלמה ניהלו את ממלכתם בשורה ארוכה של מדינות אירופאיות, כמו צרפת, פורטוגל, סקוטלנד, ספרד ועוד, תוך התעלמות וחתירה תחת השלטונות הריבוניים, כשראו עצמם כפופים רק לאפיפיור עצמו, הסמכות הדתית העליונה. הם היו כוח דתי שחתר תחת הלאומיות, החילוניות והשלטון. המצב הזה לא יכול היה להימשך לנצח, וההתנגשות הגיעה.
ביום ששי, 13 באוקטובר 1307 הקיף הצבא הצרפתי בבת אחת את כל מפקדות הטמפלרים במדינה, ואסר את בני המסדר, שכמעט כולם הוצאו להורג בשריפה. מכאן האמונה הנוצרית שיום ששי הנופל על 13 בחודש, מביא מזל רע. כתוצאה מן התקיפה המקיפה השתלט מלך צרפת, פיליפ “היפה”, על אוצרות הטמפלרים לתועלתו, אם כי חלק גדול מן האוצר נעלם, דבר שהביא לספקולציות (ולסרטי קולנוע) רבות, עד היום.
הדת ושומריה, לפחות בעיני עצמם, התעמתו עם הלאומיות המתגבשת, תקפו מוסכמות, ושילמו בשל תבוסתם מחיר אכזרי.     

הלאומיות הפלסטינית התעצבה על התפיסה של ה”צומוד“, דהיינו שאין לברוח מפלסטין, כפי שקרה בשנת 1948 ושוב בשנת 1967, עם שתי מלחמות תבוסה לערבים. אחר כך הפך הצומוד, דהיינו ההיאחזות בקרקע ל”מוקאומה”, למאבק עממי, ל”אינתיפאדה” ולסוגים נוספים של מה שאפשר לראות כבניית תפיסת ריבונות על הקרקע. זו הגישה הלאומית הפלסטינית המוצהרת.

והנה, בשנות התשעים התפרסמה בנושא “פתווא”, כלומר פסק הלכה מוסמך, מפיו של אחד מגדולי פוסקי ההלכות המוסלמים-סונים-חנפים, האימאם העלאמה מוחמד נאסר אלאלבאני, כלומר “האלבני”, שכן
מוצאו מאלבניה.

האימאם אלאלבאני נולד בשנת 1914 ומת בשנת 1999. בגיל צעיר עזב את אלבניה והשתקע בדמשק, אחר כך עבר לביירות, למיפרץ הפרסי, ולבסוף השתקע ומת ברבת עמון, הבירה הירדנית, שם הוא גם קבור.


האימאם פירסם רשימה מפוארת של ספרים, ופסקי ההלכות שלו מוחזקים כמקודשים ומחייבים, וללא ספק הוא אחד הגדולים בפוסקים האסלאמיים בעת החדשה, והוא נטה לכיוון הסלפי.

באחת הפתוות שלו נשאל אלאלבאני על אודות מוסלמים, המתגוררים בארץ, שבה אין הם חופשיים לקיים את מינהגיהם הדתיים. השייח’ הדהים את העולם האסלאמי, עד היום, כאשר קבע שעל אותם מוסלמים לעזוב את הארץ, ולעבור לארץ אחרת, וזאת על סמך הפסוק הקוראני, שבו מייעצים המלאכים ל”מדוכאים עלי אדמות” ? “האין ארץ אללה רחבה כך שתוכלו להגר בתוכה”.

وملخص هذه المسألة أن الشيخ رحمه الله سئل عن أناس يعيشون في بلادٍ لا يستطيعون إظهار شعائر دينهم فيها، فقال لهم الشيخ بوجوب الهجرة إلى بلاد يستطيعون فيها ذلك. 

ولما سئل الشيخ: هل هذا ينطبق على فلسطين؟ قال: على كل بلاد الدنيا، ما الفرق بين فلسطين وغيرها؟! كما أن مكة أعظم عند الله من فلسطين، ومع هذا هاجر منها المسلمون وعلى رأسهم نبينا محمد صلى الله عليه وسلم، ومن الصحابة من هاجر إلى الحبشة وهي بلاد كفر، لما لم يكن يستطيع إظهار دينه.


נשאל השייח אלאלבאני: האם זה צריך להיות מיושם גם בפלסטין, והוא ענה: “על כל ארצות העולם, מה ההבדל בין פלסטין לארצות אחרות? הרי מכה גדולה וחשובה אצל אללה מפלסטין, ועם זאת המוסלמים היגרו ממנה ובראשם נביאנו מוחמד, והיו בין בני לווייתו שהיגרו לחבש, והיא ארץ של כופרים. (הכלל הזה נכון) למי שאינו יכול לקיים את דת האסלאם שלו באופן חופשי”.
 

السائل: اهل الضفه الغربيه, هل يجوز ان يخرجوا ويهاجروا الى بلد ثانيه؟

الجواب: يجب ان يخرجوا…..يا اخي, يجب ان يخرجوا من الارض التي لم يتمكنوا من طرد الكافر منها الى ارض يتمكنون فيها من القيام بشعائرهم الاسلاميه. 

 
הפתווא הזו (فتوى الهجرة من فلسطين) מופיעה בשורה של כתבים רשמיים של השייח, לעיתים בנוסחים נוספים.
נשאל עוד האימאם, בצורה מפורשת: האם תושבי הגדה המערבית צריכים לצאת ולהגר אל ארץ אחרת?
ענה השייח: “צריכים לצאת… יא אחי, יש לצאת מן הארץ שאין (המוסלמים) מסוגלים לגרש ממנה את הכופר, אל ארץ שם יוכלו לקיים את מינהגיהם האסלאמיים”.
רק בשנות האלפיים, כ- 700 שנים אחרי חיסול המסדר בצרפת, ורק בעקבות גילוי במרתפי הואתיקאן של הפרוטוקולים מן המשפט המבויים שנערך להם, הודיעה הכנסיה הקתולית שהמשפט שנערך לטמפלרים היה בלתי צודק, וכי מי שדחף לחורבן המסדר – היה המלך הצרפתי פיליפ. 
🟧 על צייד הצבאים שהסתלק, וכיצד היינו מעורבים בסיום פיגועי ההתאבדות הפלסטיניים
 

לאחר שפורסמה היכתה הפתווא של האלבני את העולם הערבי בתדהמה, שכן המשמעות ברורה, מה גם שאי אפשר לצאת נגד פוסק כה חשוב. אך ההקשר הפלסטיני והערבי היה באותה תקופה של שנות התשעים לאומי, ופתוות שכאלה לא חרצו גורלות. אלא שעכשיו, כאשר המזרח התיכון מתאסלם במהירות, הפתוות תופסות מקום אסטרטגי חדש ומחייב, בעיצוב הפוליטיקה ודעת הקהל. והנה, הפתווא של אלאלבאני על “הצורך של בני פלסטין להגר” עולה בתקשורת הערבית שוב ושוב, למשל על רקע ביקורי המופתי של מצרים, עלי גומעה, במקומות הקדושים בירושלים לאסלאם ולנצרות, או של בכירים אסלאמיים אחרים.


הדברים באים על רקע גל של הגירה פלסטינית שכבר מתרחש בשטח, לפי נתונים פלסטיניים, בינלאומיים וישראליים יש הגירה של כ- 15 אלף צעירים פלסטינים בשנה החוצה. זה לא שפלסטינים יהגרו בעקבות הפתווא, אך למי שצריך צידוק הילכתי, היא בהחלט יכולה לשמש לו ככזה.

היו עיתונאים ומלומדים דתיים שמיהרו לקבוע שהפתווא הזו מזוייפת, והנה, דווקא פוסק ההלכות הנודע יוסוף קרדאווי, שמתנגד לה מאוד, אישר לאחרונה את האותנטיות שלה.

“בנושא פלסטין יש דעות חריגות, כמו למשל דברי השייח אלאלבאני, בצורך בהגירת תושבי פלסטין מאדמותיהם”, הסביר קרדאווי, “והיציאה שלהם אל העולם בשל אי-הצדק המוטל עליהם בידי יהודים. הפתווא הזו נשענת על עצת המלאכים ‘האין ארץ אללה רחבה, כך שתוכלו להגר בתוכה’, וזו דעה חריגה, שאין להטילה על תושבי פלסטין, שכן הארץ היא ארצם מאז ומתמיד. היהודים רק השתלטו עליה ולכן יש להישאר בארץ ואין לצאת ממנה לעולם. אני סבור שפסקי הלכה כאלה נובעים מאי הבנת המציאות”. הוא עצמו מתנגד מאוד לביקורי מוסלמים לא-פלסטינים בירושלים, והוא רואה בכך “נורמליזציה חמורה”, האסורה דתית.


אלא שמבחינה לוגית לוקה עמדתו של קרדאווי בסתירה פנימית: אם הוא מבקש להשאיר את המוסלמים הפלסטינים בגדה המערבית ובירושלים כדי לחזק את אחיזת המוסלמים בשטח, מדוע אם כן הוא אוסר את ביקורי ייתר המוסלמים שם?

עד כאן קרדאווי המתנגד, שרק מאשר שהפתווא הזו תפסה, ואכן האינטרנט הערבי מלא התייחסויות אל הפתווא, שמעבירה את השיח בנוגע לפלסטינים לפרמטרים דתיים. אי אפשר להתעלם מן הפתווא ואי אפשר לומר שאין היא נכונה. 

הנה לנו מיקרה של דת, החותרת שוב תחת עצם הלאומיות הערבית, המובנת לכאורה מאליה. אצל אלאלבאני הלאומיות הפלסטינית אינה מוכרת או רלבנטית כלל, רק קיום המצוות הדתיות של המוסלמים. אין אצלו פלסטינים, יש מוסלמים. מבחינתו כל התפיסה של לאומיות ערבית זו המצאה מערבית כפויה, חילונית מקוממת, שאין לה משקל כלל, ולכן דינה לסגת, וזה כבר מוכר לנו במאמר הזה, כמו אצל הטמפלרים שחתרו גם הם תחת הלאומיות.

אלא שהטמפלרים הפסידו במערכה ההיא, וכך היה המצב גם עם האסלאם הפוליטי במאה השנים האחרונות, אך עכשיו נראה שהמטוטלת נעה לכיוון ההפוך בעולם הערבי. ממזרח תיכון של חוקים אנו עוברים למזרח תיכון של פתוות, ומראשי מיפלגות – לפוסקי הלכות.

הפתווא של האלבני מקבלת עכשיו משנה תוקף, למי שרואה את עצמו כמוסלמי דתי, והיא תישאר עוד שנים רבות בשיח הדתי-הלאומי במרחב הערבי סביבנו. אפשר לתקוף אותה, אפשר לציית לה, אך בכל מקרה אי אפשר להתעלם ממנה. היא תישאר נוכחת, כשסביבה הילת מי שפרסם אותה, כערובה לאותנטיות ואכיפה.

                                         

🟧 כדי להנות מן המאמרים המיוחדים של האתר, כדאי להצטרף אל מועדון ג’יפלאנט. המינוי הינו לחצי שנה או לשנה. במסגרת המינוי קוראים את כל המאמרים הסגורים שפורסמו עד היום, וממשיכים קדימה לתקופה נוספת. ניתן לקרוא את תנאי הרישום ולהירשם – כאן.
🟧 אני מבקש באופן אישי, מכל מי שכבר חבר במועדון ג’יפלאנט, והמנוי שלו הסתיים, לחדש אותו. כדי לחדש את המינוי יש להכנס לקטגוריית “לחידוש מנוי קיים לחץ כאן”, או – כאן.
🟧 למבקשים לקבל התראות על כל מאמר חדש שעולה ישירות אל המייל האישי, עושים זאת – כאן.

על צייד הצבאים שהסתלק, וכיצד היינו מעורבים בסיום פיגועי ההתאבדות הפלשתינאים

שבתאי צבי התאסלם רק עכשיו. על עיוורון תוצרת בית, ואיך נבריא את עצמנו

כיצד תישארו איתנו בקשר? נרשמים לקבלת המיילים שלנו  – כאן. 
ואיפה צופים בכל הסרטונים של ד”ר גיא בכור? בערוץ הפופולארי שלנו ביוטיוב, הצטרפו גם אתם כחברים.

מתנה מסעודיה ליום העצמאות: הסופר הסעודי ל"פלשתינאים": הבוגדנות בדמכם. אלאקצה בכלל בסעודיה, ולא בירושלים

המאמרים הגדולים של האתר,
בסדר כרונולוגי

גם מצרים נוטשת את העם המומצא, ומצטרפת לישראל. ומה הסיפור עם קו התעופה לקהיר, ומתי צולמה התמונה הזו?

התראה
Facebook Twitter Facebook Youtube Telegram
מיוחד, הלם למומצאים: לראשונה אי פעם מינתה סעודיה רב ראשי בתחומה. ראשית נירמול?
פרשנות

מיוחד, הלם למומצאים: לראשונה אי פעם מינתה סעודיה רב ראשי בתחומה. ראשית נירמול?

21/10/2021
נפתחה המלחמה בים סוף: איראן חסמה את תעלת סואץ? מהן ההשלכות מבחינתנו
מצרים

נפתחה המלחמה בים סוף: איראן חסמה את תעלת סואץ? מהן ההשלכות מבחינתנו

12/01/2024
עדיין רחוק מהכרעה: טקטיקת מוטקצו-ריו, ואיך באמת להחזיר את גלעד שליט
טרור

עדיין רחוק מהכרעה: טקטיקת מוטקצו-ריו, ואיך באמת להחזיר את גלעד שליט

22/12/2009
האקורדיון, ותיאטרון האבסורד של החיים. ומה נשאר לבסוף?
האוטוביוגרפיה הנכתבת

האקורדיון, ותיאטרון האבסורד של החיים. ומה נשאר לבסוף?

10/03/2008
יהודה נשבתה, ויהודה התעוררה – על ניצחון הציונות
ישראל

Israel 2014: Zionism has won. Judaea has awakened

20/04/2014
💥עכשיו אפשר לצפות בהרצאה החדשה: האם מלחמת העולם השלישית כבר נפתחה?
ערוץ ההרצאות

💥עכשיו אפשר לצפות בהרצאה החדשה: האם מלחמת העולם השלישית כבר נפתחה?

17/09/2025
עשורא: האם לונדון היא טריטוריה שיעית?
עתיד אירופה

עשורא: האם לונדון היא טריטוריה שיעית?

13/07/2024
חידת סיזיפוס, ומדוע המאמץ הגרעיני של האיראנים עוד יביא לחורבנם
איראן

חידת סיזיפוס, ומדוע המאמץ הגרעיני של האיראנים עוד יביא לחורבנם

29/09/2008
אירועי עשורא במרכזים השיעיים הגדולים: ניו יורק, בריטניה ומערב אירופה. הביטו בעתיד?
עתיד אירופה

אירועי עשורא במרכזים השיעיים הגדולים: ניו יורק, בריטניה ומערב אירופה. הביטו בעתיד?

28/07/2023
שבתאי צבי מת לפני 345 שנים, אך השבתאות משגשגת:
ישראל

שבתאי צבי התאסלם רק עכשיו: על עיוורון תוצרת בית, ואיך נבריא את עצמנו

06/02/2012
הנתיב אל העושר: עלייתה ונפילתה של משפחה יהודית מן המזרח. מה אנחנו למדים מכך?
ישראל

הנתיב אל העושר: עלייתה ונפילתה של משפחה יהודית מן המזרח. מה אנחנו למדים מכך?

12/02/2012
אסטרטגיית רספוטין: לפגוע בבסיס הכוח של חמאס
הפלשתינאים

אסטרטגיית רספוטין: לפגוע בבסיס הכוח של חמאס

21/07/2014
המחוזות סופחו לרוסיה. על נאום המלחמה של פוטין, ולאן הדברים הולכים? 🔔🔔
פרשנות

המחוזות סופחו לרוסיה. על נאום המלחמה של פוטין, ולאן הדברים הולכים? 🔔🔔

30/09/2022
ב ק ר ו ב: המסע לחיסול המשטרה בצרפת. האם המדינה המוסלמית כבר קמה?
עתיד אירופה

“חמש דקות לפני חצות, לפני שקיעת צרפת לתהום”? על המלחמה נגד המשטרה

20/03/2021
דאי גרציה: הנרי השמיני פורש מהאיחוד האירופי?
עתיד אירופה

דאי גרציה: הנרי השמיני פורש מהאיחוד האירופי?

07/03/2016
“האביב האירופי”: האם התפרקות האיחוד האירופי מתחילה דווקא בקטלוניה?
עתיד אירופה

“האביב האירופי”: האם התפרקות האיחוד האירופי מתחילה דווקא בקטלוניה?

11/10/2017
עתיד אירופה

“ג’ני של הפיראטים”: חזרתה של רפובליקת ויימאר? גרמניה כבר בתוך הזעזועים. איך זה ישפיע עלינו?

10/02/2020
טראמפ נגד דרום אפריקה? אז תמה ה”קדושה” שלה, ומהן המשמעויות האדירות, גם מבחינתנו?
פרשנות

טראמפ נגד דרום אפריקה? אז תמה ה”קדושה” שלה, ומהן המשמעויות האדירות, גם מבחינתנו?

09/02/2025
המכתב המזויף: זה לא אתם, זה האירופים, והמוסלמים שלהם
פרשנות

המכתב המזויף: זה לא אתם, זה האירופים, והמוסלמים שלהם

12/08/2014
את הגברים המעולים נזווג עם הנשים המעולות: על האוטופיה האמריקנית, שקרסה
חוקי המזרח התיכון

את הגברים המעולים נזווג עם הנשים המעולות: על האוטופיה האמריקנית, שקרסה

03/02/2014
החזון של ד”ר גיא בכור: לאחר שנים – מוזיאון איינשטיין יקום באוניברסיטה העברית
ישראל

החזון של ד”ר גיא בכור: לאחר שנים – מוזיאון איינשטיין יקום באוניברסיטה העברית

19/07/2023
קשר גורדי בעזה
בטחון

קשר גורדי בעזה

29/05/2007
It’s my life: כך נראה גל העלייה של שנות התשעים, אבל הוא מתרחש עכשיו. מספרים, מיוחד
ישראל

It’s my life: כך נראה גל העלייה של שנות התשעים, אבל הוא מתרחש עכשיו. מספרים, מיוחד

08/07/2022
קומבינת “הדרכון הפורטוגלי”: הרב הראשי נעצר; חשדות להלבנת הון,  שחיתות וזיוף מסמכים. הסתבכות האוליגרכים רומן אברמוביץ’ ופטריק דרהי?
פרשנות

קומבינת “הדרכון הפורטוגלי”: הרב הראשי נעצר; חשדות להלבנת הון, שחיתות וזיוף מסמכים. הסתבכות האוליגרכים רומן אברמוביץ’ ופטריק דרהי?

12/03/2022
איסלאמיסט קיצוני סומלי דקר למוות את חבר הפרלמנט הבריטי השמרני. עוד שלב בקריסת אירופה
עתיד אירופה

איסלאמיסט קיצוני סומלי דקר למוות את חבר הפרלמנט הבריטי השמרני. עוד שלב בקריסת אירופה

16/10/2021
כמו ב”סוריה” וב”עיראק”: בצרפת הורסים קתדרלות, ומקימים מסגדים
עתיד אירופה

כמו ב”סוריה” וב”עיראק”: בצרפת הורסים קתדרלות, ומקימים מסגדים

20/09/2017
פגיון מבהיל תקוע במיטה: איך מנצחים טרור? לפניכם כללי הברזל (2015):
המדד

פגיון מבהיל תקוע במיטה: איך מנצחים טרור? לפניכם כללי הברזל (2015):

15/10/2015
חול המדבר כיסה אותי, הצל אותי!
חשיבה היסטורית

חול המדבר כיסה אותי, הצל אותי!

28/01/2013
האם אירופה חוזרת לעידן שלפני המהפכה התעשייתית? תיאור מצב קודר של יאניס וארופאקיס על קריסת המודל הגרמני
עתיד אירופה

האם אירופה חוזרת לעידן שלפני המהפכה התעשייתית? תיאור מצב קודר של יאניס וארופאקיס על קריסת המודל הגרמני

23/10/2022
רועה התכלת האינסופית: מה גילה לי עץ הזית המדבֵר?
ישראל

רועה התכלת האינסופית: מה גילה לי עץ הזית המדבֵר?

06/10/2008
image_print
נתחשלחצייץ
מאמר קודם

האם הצבא המצרי יוותר על השלטון במדינה? משהו בלתי צפוי מתרחש במצרים

המאמר הבא

האסון של הנזיר: עד כמה הטילים הבין-יבשתיים של ישראל מרתיעים את איראן?

המאמר הבא
האסון של הנזיר: עד כמה הטילים הבין-יבשתיים של ישראל מרתיעים את איראן?

האסון של הנזיר: עד כמה הטילים הבין-יבשתיים של ישראל מרתיעים את איראן?

חדשות אחרונות

איך תיראה המלחמה האמריקאית נגד וונצואלה? לקראת סדר חדש בדרום אמריקה. מדורו יחוסל?

איך תיראה המלחמה האמריקאית נגד וונצואלה? לקראת סדר חדש בדרום אמריקה. מדורו יחוסל?

31/10/2025
מתי תגיע ישראל לתוצר של טריליון דולר ראשונים, וכיצד? האם זה צפוי להיות מסובך?

מתי תגיע ישראל לתוצר של טריליון דולר ראשונים, וכיצד? האם זה צפוי להיות מסובך?

29/10/2025
🟠🟠 ג’יפלאנט הוריד את מחירי המינוי. למה להצטער אחר כך?

🟠🟠 ג’יפלאנט הוריד את מחירי המינוי. למה להצטער אחר כך?

28/10/2025
בית הקלפים: האם “הסכם השלום” כבר מתפרק?

בית הקלפים: האם “הסכם השלום” כבר מתפרק?

26/10/2025
האי האנגלי: למה שרת הפנים האיסלאמיסטית הודיעה: בריטניה איבדה שליטה על הגבולות שלה?

האי האנגלי: למה שרת הפנים האיסלאמיסטית הודיעה: בריטניה איבדה שליטה על הגבולות שלה?

23/10/2025
הלבן האחרון בדרום אפריקה יכבה את האור? האם זה גם גורל המערב?

הלבן האחרון בדרום אפריקה יכבה את האור? האם זה גם גורל המערב?

21/10/2025
שוד תכשיטי נפוליאון במוזיאון הלובר: ה”מדינה” הפלשת’ לקחה הכל..

שוד תכשיטי נפוליאון במוזיאון הלובר: ה”מדינה” הפלשת’ לקחה הכל..

20/10/2025
זינוק התוצר הישראלי והתוצר לנפש? ואיך זה במדינות האחרות? הנתונים הטריים, השוואה

זינוק התוצר הישראלי והתוצר לנפש? ואיך זה במדינות האחרות? הנתונים הטריים, השוואה

20/10/2025
  • 54.1k Fan

להירשם לניוזלטרים כדי לקבל עדכונים ראשונים!

Gplanet

  • הצהרת נגישות
  • תנאי שימוש
  • על האתר

© כל הזכויות שמורות
Gplanet - אתר האקטואליה והפרשנות של ד"ר גיא בכור.
אחסון אתרים: הוסט סנטר - בניית אתרים בוורדפרס

לא נמצאו תוצאות
הצג את כל התוצאות
  • דף הבית
  • החשבון שלי
  • הרשמה
  • קטגוריות
    • ערוץ ההרצאות
    • מבזקים
    • הכספת 💰
    • המאמרים הגדולים בסדר כרונולוגי
    • המזרח התיכון
    • מדד האיומים הבטחוניים
    • פרשנות
    • עתיד אירופה
    • פנקס אקטואליה
    • ישראל
    • טרור וביטחון
    • כלכלה
    • חדשות
    • חוקי המזרח התיכון
    • בונים את ישראל
    • חשיבה אסטרטגית
    • חשיבה היסטורית
    • חשיבה אמנותית
    • תקשורת
    • האוטוביוגרפיה הנכתבת
    • מה חשוב
  • צור קשר
  • ניוזלטר

© כל הזכויות שמורות
Gplanet - אתר האקטואליה והפרשנות של ד"ר גיא בכור.
אחסון אתרים: הוסט סנטר - בניית אתרים בוורדפרס

[wptelegram-ajax-widget widget_width="100%" widget_height="700"]

דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות

הצהרת נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסט
  • הקטן טקסט
  • גווני אפור
  • ניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכה
  • רקע בהיר
  • הדגשת קישורים
  • פונט קריא
  • איפוס