היום השחור הקבוע של הנידונים למוות, כלומר העיתונים שעדיין נשארו בישראל, הגיע, כמו מידי סוף ינואר, עם בשורות קשות חדשות. העיתונות המודפסת (“פרינט”) בישראל גוועת, בחוסר עניין של הציבור, ואלה הממשיכים להדפיס אותה הם פראיירים, שנהנים כנראה להפסיד את כספם. העיתונים המודפסים גם איבדו את השפעתם הפוליטית, ויעידו על כך הבחירות האחרונות.
תם עידן העיתונים המודפסים, ואנחנו כבר במאה ה- 21, לא במאה ה- 19.
לפני עשור בדיוק, בסוף ינואר 2013, 65% נחשפו לעיתון יומי (סקר TGI סוקר “חשיפה”, גם אם ראיתם עיתון כזה תלוי בקיוסק, זה נחשב “חשיפה”), ואילו עכשיו, על פי הסקר החדש מהיום, רק 42.1%. אני בוודאי לא נמנה עליהם, לא ראיתי עיתון יומי לפחות עשור. מי עדיין צורך את זה? ממש לא מובן. זה גם מלכלך את הידיים.
להלן הנתונים מהיום:
🟥🟧 “ישראל היום” (ממומן באופן מלא על ידי מרים אדלסון, לא היה מחזיק מעמד שניה ללא המימון הזה. היומון עבר שינוי מוח, ומ-ימני הפך למרכז שמאל, ובכך איבד את קוראיו). הוא ירד מ- 40% בשנת 2013 ל- 28% כיום. לפני שנה עמד על 31%.
🟥🟧 “ידיעות אחרונות”, עם בין 40-50% לפני עשור, והוא נפל ל- 21.6% כיום. היומון אינו רלבנטי עוד לחיים העכשווים, ואלמלא חילק בחינם חלק מעיתוניו, הוא היה צולל עוד הרבה. אולי נפרסם בלוח שלו את הסובארו יד שלישית של שנת 1983?
🟥🟧 “הארץ” פעם היה עיתון, כיום הוא מכלאת טרולים; שומר על מקומו השולי, כ- 5%. לאחרונה מנסה לקושש רלבנטיות בהפיכתו לסוג של מניפסט אנרכיסטי.
גזרת העיתונים בסופי השבוע אינה שונה בהרבה:
🟥🟧 “ישראל היום”, 27.6%, עמד על מעל 40% לפני עשור. העיתון ממחזר ידיעות מהרשת של יום קודם, וכתבות ארוכות מידי.
🟥🟧 “ידיעות אחרונות”, 27.4%, עמד על מעל 40% לפני עשור. לאחרונה התפרסמו הערכות שהוא שוקל לסגור את בית הדפוס שלו.
🟥🟧 “בשבע”, שבועון המיגזר הדתי, עם 7.1%, עוקף את “הארץ” עם 5.6% המצומקים שלו, ו”מקור ראשון”, גם הוא ממומן באופן מלא על ידי אדלסון, 4.3%. העיתון בלתי רלבנטי, וגם הוא עבר החלפת מוח.
🟥🟧 יומון כלכלי בשם “גלובס”, שומר על ה- 4% שלו, פלוס מינוס.
נקווה ששר התקשורת יממש את הודעתו, ויעביר את פרסום ההודעות הממשלתיות מהעיתונים הגוועים האלה לאתר ממשלתי מסודר, נגיש ובחינם לכולם. ממשלת ישראל מממנת כיום את העיתונים האלה בעשרות מיליוני שקלים בשנה, מכספנו. למה? ולמה שלא תממן את האתר שלנו, עם ההודעות האלה? מדוע ההפליה הלא חוקית?
שימו לב למחירי הנייר בעולם, הם הגבוהים ביותר בהיסטוריה המודרנית, מה שנוגס ברווחיות העיתונים, ולהערכתי, כולם מפסידים.
פראייר מי שמוציא עיתון יומי בישראל. לא חבל להם על הכסף? הציבור מזמן לא אתם, וכנראה הם נהנים לכתוב למגירה.
ניו יורק טיימס העמיד פנים של עיתון כללי, אך בפועל חי מהיהודים הרפורמים והפרוגרסיביים בניו יורק. אלה נעלמים, ואיתם נעלם לאיטו גם העיתון. הכלליות היתה בסך הכל העמדת פנים.
גילוי אמריקה: האם יבשת דרום אמריקה כולה עוברת לצד ישראל?
אסון לאיראן ולפלשתינאים? פוטנציאל עצום לישראל? איך נראתה היבשת רק לפני ארבע שנים, ואיך עכשיו? חזרת קולומביה אל חיק הפטריוטיות הישראלית ממשיכה מהפך יבשתי שלם? על 'הסכמי יצחק', ומצב העניינים במדינות השונות. ולמה זה יכול להיות מעכשיו קבוע לתמיד? ומה עם ברזיל, זה מתקרב? האם דרום אמריקה תביא אותנו לטריליון דולר ראשון תוצר? מיוחד, לחברי מועדון ג'יפלאנט. המהפך הפרו ישראלי פטריוטי, שחווה יבשת...
קרא עודמי נכנס במודע למנגנון סחיטה איראני?
"ים" של תובנות חדשות: כדי לפתוח את מיצרי הורמוז מאחיזת איראן, טראמפ דווקא העמיק את אחיזת איראן במיצרים? העניק לאיראן שליטה על כלכלת העולם? האם זו המציאות העולמית החדשה? מרצון לשלוט באנרגיה של איראן, איראן היא שתשלוט באנרגיה של העולם? מה המצב כרגע במיצרים, ולאן זה הולך? לחברי מועדון ג'יפלאנט. היום הכריזו "משמרות המהפכה" שבשל הקרבות בדרום לבנון, הם סוגרים את מיצרי...
קרא עודהאם טראמפ מכר את כל העקרונות, שהוא עצמו קבע?
ארצות הברית הופכת לפרוקסי איראני חדש? נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ התפרסם בעקרונות המובהקים שהוא עצמו קבע לגבי איראן במשך עשור שלם, בוודאי לאחר שביטל את הסכם הגרעין של ברק חוסיין אובמה. איך זה השתנה עכשיו באופן דרמטי ופתאומי? נראה עקרון אחר עקרון, ואיך הוא עומד עכשיו, לחברי מועדון ג'יפלאנט. 🟥 עקרון "אפס העשרה" הוא העקרון הבסיסי ביותר של דונלד טראמפ זה...
קרא עוד






























